System SEQUENT PLUG&DRIVE jest najnowszym i najbardziej rozwiniętym systemem
gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.
Powstał on na bazie znanych i sprawdzonych podzespołów rodziny systemów SEQUENT tj: reduktora
Genius MB, wtryskiwaczy BRC wraz z listwą RAIL oraz
przełącznika MICRO. Nowość stanowią: centrala gazowa
PLUG&DRIVE oraz czujnik ciśnienia i temperatury gazu
umieszczony na listwie RAIL.
Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG&DRIVE charakteryzująca się bardzo dobrą
komunikacją z centralą benzynową, umożliwiając tym samym
odczytywanie szeregu ważnych parametrów takich jak: masa
przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika,
adaptacja krótko i długo terminowa mapy mieszanki paliwowej.
Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie
sterować całym systemem i dawkować LPG. Komunikacja
centrali gazowej z benzynową pozwala również na odczytywanie i kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji
błędów. Funkcja umożliwia także selekcje tych błędów na
“mniej i bardziej istotne” dla pracy silnika - o powstałych
błędach informuje kierowcę migająca dioda na przełączniku
Micro.
System SEQUENT PLUG&DRIVE wyposażony jest w następujące strategie: pracy na zimnym silniku,
przyspieszania, zwalniania oraz pracy w pełnym obciążeniu.
Nowością w tym systemie jest możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie. Opcja ta
została jednak ograniczona przez producenta do pięciu
powtórzeń, uniemożliwiając jej nadużywanie. Funkcję tą można aktywować na nowo
w serwisie.
System P&D charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zintegrowania sterowania wtryskiem LPG
z fabrycznym układem zasilania silnika - jest on montowany w fabrycznie nowych samochodach różnych
marek, na przykład: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT.
Połączenie układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu, umożliwia pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń
poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System P&D spełnia normy
emisji spalin EURO IV.
ZASTOSOWANIE:
Silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane,
3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowe z wielopunktowym sekwencyjnym
układem wtrysku benzyny.
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU P&D:
Reduktor GENIUS MB, centrala sterująca P&D, elektrozawór
gazowy Et98, okablowanie, przełącznik Micro, listwa Rail BRC
wraz z zintegrowanymi czujnikami ciśnienia i temp. gazu,
wtryskiwacze BRC, filtr fazy lotnej, przewody gazowe,
przewód wodny oraz elementy montażowe.
FUNKCJE:
Samoczynne przejęcie z benzyny na gaz po osiągnięciu
właściwej temperatury płynu chłodzącego. Pełna integracja
centrali gazowej z benzynową.
NORMY:
System spełnia normy emisji spalin EURO IV oraz może
współpracować z EOBD.
KONFIGURACJA:
Za pomocą komputera PC. |
|