SEQUENT 24.11 jest najnowszymi zarazem
najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej
powstałym na bazie doskonale znanego i sprawdzonego systemu SEQUENT 24.
Przeznaczony jest do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny.
Głównym elementem SEQUENT 24.11 koordynującym i odpowiedzialnym za prawidłową pracę
instalacji gazowej jest nowa centrala gazowa SQ 24.11
która poprzez odpowiednie oprogramowanie oraz bezpośrednią współpracę z centralą benzynową steruje całym
procesem sekwencyjnego przełączania wtryskiwaczy gazowych. Centrala ta została wyposażona w nowe
funkcje:
Funkcja VSR umożliwiającą dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem w samochodach borykających się z tym problemem.
Funkcja Warm Up Injector - umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie
przed pierwszym przełączeniem się na gaz - dotyczy to pracy
na zimnym silniku.
Funkcja Start&Stop - stworzona z myślą o samochodach wyposażonych fabrycznie
w funkcję STOP&GO. Umożliwia redukcję zużycia paliwa
oraz emisji spalin poprzez wyłączanie silnika podczas
postoju na skrzyżowaniach i ponowne jego uruchomienie od razu na gazie.
Podobnie jak we wcześniejszych systemach BRC typu SEQUENT zastosowano listwę RAIL BRC,
która zasila pod ciśnieniem najnowsze wtryskiwacze BRC.
Wtryskiwacze BRC nowego typu cechuje bardzo duża dokładność
oraz szybkość wtryskiwania gazu - są one stosowane między innymi w zestawach SQ P&D montowanych na liniach technologicznych w fabrycznie
nowych samochodach.
Dozowanie gazu odbywa się z maksymalną dokładnością,
albowiem każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jeden
cylinder. Otwarcie wtryskiwaczy gazowych i wtryskiwanie
mieszanki odbywa się dokładnie w tym samym czasie jak
w przypadku wtryskiwaczy benzynowych, które podczas jazdy na gazie zostają odłączone. Reduktor
Genius wyposażony jest w czujnik temperatury wody, którego wskazania umożliwiają samoczynną zmianę
zasilania z benzyny na gaz po osiągnięciu odpowiedniej
temperatury pracy silnika.
Umieszczenie czujnika ciśnienia gazu w listwie RAIL
umożliwia natychmiastową korektę ilości spalanego
paliwa.
Dzięki doskonałej integracji systemu gazowego z benzynowym, nie ma różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą
na benzynie. Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad emisją
zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków
pracy katalizatora - system spełnia normy emisji spalin
EURO IV i V.
Zamontowanie tego systemu, prócz korzyści finansowych w postaci zmniejszonych wydatków podczas
tankowania, przyniesie również ulgę dla środowiska. |
|