System SEQUENT DIRECT INJECTION (SDI) jest
najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów
z bezpośrednim wtryskiem benzyny (np: FSI, GDI).
Powstał on na bazie sprawdzonej i znanej rodziny systemów SEQUENT, zachowując ich glówne cechy tj. spójne
komponenty oraz prostote montażu i programowania. System
SDI został opracowany indywidualnie dla danego typu silnika.
Stosowany jest do samochodów 4 cylindrowych wolnossacych lub turbodoladowanych
o mocy max. do 200 kW (272 KM). Innowacją w tym systemie jest centrala sterujaca
SDI, która laczy w sobie funkcje emulacji oraz okresowego
włączania wtryskiwaczy benzynowych zapewniając ich
chłodzenie i tym samym zapobiegając przed uszkodzeniem.
Programowanie systemu SDI polega na wgraniu gotowej mapy
opracowanej specjalnie dla danego modelu silnika.
W systemie zastosowano nowe okablowanie SDI, nowy przełącznik sensorowy SDI, wtryskiwacze BRC wraz
z listwa RAIL oraz Reduktor Genius MB lub Genius Max (do
wyboru w zależności od mocy silnika). SDI steruje wszystkimi fazami funkcjonowania silnika
poczawszy od wolnych obrotów a skończywszy na pracy
w skrajnych warunkach, zapewniajac maksymalny poziom
kompatybilności dla każdego rodzaju paliwa.
System ten charakteryzuje sie dużą niezawodnością
i prostotą obsługi, gdyż przełączanie z benzyny
na gaz nastepuje samoczynnie po osiagnieciu przez silnik odpowiedniej temperatury pracy.
Sequent Direct Injection spełnia najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin, przez co jest
przyjazny dla środowiska.
ZASTOSOWANIE:
Silniki benzynowe wolnossace oraz turbodoładowane,
4 cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU SDI:
Reduktor GENIUS MB, centrala sterująca Sequent SDI,
elektrozawór gazowy Et98, okablowanie centrali SDI,
przełącznik nowego typu, listwa Rail BRC z zintegrowanym
czujnikiem temperatury, wtryskiwacze BRC, filtr fazy lotnej FJ,
rurka miedziana D-6, przewody gazowe, przewód wodny oraz
elementy montażowe.
FUNKCJE:
Samoczynne przejęcie z benzyny na gaz po osiągnieciu
właściwej temperatury płynu chłodzącego. Pełna integracja
centrali gazowej z benzynowa.
NORMY:
System spelnia normy emisji spalin EURO IV.
ZALETY:
- system jest w pełni konfigurowalny,
- nie wymaga emulacji sondy lambda,
- polepszenie płynności jazdy,
- zoptymalizowanie zużycia paliwa.
KONFIGURACJA:
Za pomoca komputera PC. |
|